moawestoo.blogg.se

New York- Victorias Secret

Åh.. Älskade älskade Victorias Secret. Öppnar inte denna butik i Sverige (utanför flygplatsernas portar) så ska jag själv göra detta möjligt. Drömjobbet (ärligt talat på delad plats med det egentliga, numera tidigare, drömjobbet- arbeta med och  i stockholms förorten). Dold information om mig är min galna kärlek till underkläder. Underkläder är för mig som godis för en 5-åring. En av de bästa sakerna här i världen.

Hur som helst var ju inte detta det enda jag köpte. hehe.. Men det tar jag nog och visar resten någon annan dag. (Kommer säkert glömma bort detta löfte. Köpte en bikini, mjukiströja, neccesär, ipadfodral och ett fint nattlinne också) Jag hade gärna plockat med mig 5 bh:ar till, men prislappen på 68 USD satte gränsen vid 3 st. Absolut inte ett lätt beslut.

New York part 6

FN
Eftersom jag aldrig smakat dessa- men ständigt hört om Capn crunch i filmer så var jag ju bara tvungen att testa :) smakade som frosties fast puffar. Gott och sött!
Uppe i Empire state buliding. Helt otroligt. Obeskrivligt. Häftigt. Orden är inte tillräckliga.
Inhängnad i Madison Square park där lägenhetshundarna fick sträcka på benen och springa fritt!
VÄRLDENS GODASTE HAMBURGARE OCH POMMES! Ingen annan burgare/pommes kan mäta sig med ShakeShack. Besöker du NY måste detta ätas. Skit i kalorierna. ShakeBurger och Cheesefries.  It is worth it. Madison Square Park.
Orädda ekorrar.  (var bara tvungen att fota...)
Awsome dad
Amasing food, china town fick avsluta hela new york resan. Detta måste också ätas om du besöker New York ( Sweet and sour pork. MUMS!) Hoy wong restaurant.
Subway

New York part 5

Bio Igår!
Frukost/lunch. sedan gick vi till Blairs 2.695.000 dollar lägenhet! motsvarar c.a 17.8 miljoner svenska kronor.
Sedan promenerade vi i Central Park.
The pond. Stora fiskar och sköldpaddor. Definitivt ett måste att besöka. Skulle kunna sitta där en hel eftermiddag
Central park- stor kontrast till märkes-Shoppingen på 5th att stenkast bort.

New York part 4

Lunch på Da Marino, godaste pastan jag ätit någonsin! Mellan broadway och 8 av, 49 th st . Bör besökas

Klockan är bara 2 här än så länge. Hunnit äta lunch  och gått en fotosväng på 5th avenue. Vi har inte planerat in så mycket nu på eftermiddagen, det blir lite vila här på rummet.  Senare ikväll ska vi på BIO! Det blev world war Z, i princip den enda filmen som vi kände igen.

New York part 3

Startade dagen med en fantastisk frukost- belgisk våffla och mango/jordgubb-smoothie
Kikade in på apple
China town
Joe´s shanghai, himla god mat!!
Rundade gatuhörnet och lämnade china town, entered little italy. Avslutade dagen med Cannoli

New York part 2

Flexibel parkering
Great Jones Cafe, riktigt mysigt med supergo omelett!
En cool man som var väldigt noga med att poängtera att hans hattar var handgjorda.
F.R.I.E.N.D.S-appartment
Avslutade dagen på hard rock cafe

Summa summarum; Fantastisk dag. Mycket promenerande, men man ser så himla mycket mer då än när man tar tunnelbanan.

New York, part 1

Härliga bilder från 12 timmars resan. Sista bilden var jag lagom trött i Bryssel, väntan på flyget till JFK.  Men Jag är glad för det. Vi bor med någon minuts promenad från Times Square! Helt otroligt på kvällarna. Obeskrivligt fint. Bilderna från idag (och några från igår) kommer här nedanför. Jag shoppade loss inne på Victorias secret, tyvärr var jag i sådan extas att jag inte ens tänkte på att ta några bilder. Men om jag känner mig själv rätt så är det inte bara ett besök som gäller på VS. Däremot har jag köpförbud där! ;)
Frukost på Starbucks, Moa stavades enligt baristan "Muwa"..
Converse-himmlen
Victorias secret omklädningsrum. tyvärr hade ju några bokstäver petats bort....

Pappa och en skön rock-kille.

Jag har lite resfeber

Jag har äntligen hittat tillbaka till min lilla blogg efter ett lååångt uppehåll. Brist på intresse helt enkelt. Nu är intresset däremot tillbaka och imorgon åker jag till new York! Närmare bestämt går taxin till bromma klockan 05.15! Kameran är självklart nerpackad, likt dator och ipad, vilket betyder att jag troligen kommer ha lite uppdatering ändå, för vänner och familj !